Pokémon Yellow: lazy trainer, won't walk anymore
Posted by: DavidBevi
Date: 2019-10-30 20:39:39
Today I experienced a problem, but luckily I found out the solution, and I would like to document it for those who (like me) experience this problem and are not able to find a solution on the web. Fear no more!
Since YouTube is a thing I did a video.
https://youtu.be/nDbzFZ0sOdQ
Beware: the video is on an Italian VC version, but I first experienced the problem on an emulated USA ROM. I cannot test the solution on the USA version right now, but I think it works.
Feel free to improve what I've done, add keywords, or also redo what I've done in a better way. Below is the title and description of the video.
I want to point out that I'm new to glitching, I met this forum and this community 2 days ago, I fell in love with you, and opened this account just to make a (small) contribution. Thank you!
Pokemon Yellow: trainer not moving (Pokémon Giallo: allenatore immobile)
ENG: this video shows a problem and its solution.
Cause: improperly executed Trainer Escape Glitch with the trainer on route 24 (https://glitchcity.info/wiki/Trainer_escape_glitch).
Problem: the trainer won't move anymore when the player enters into its range.
Solution shown: go to Pewter City, talk to the NPC that leads you to the museum (if you select "no"). INFO: This solution doesn't require a battle, and it's repeatable indefinitely.
Solution 2: battle a second trainer (doesn't matter if you win or lose). INFO: This solution requires a battle; if you win you will not be able to use the same second trainer again.
Both solutions will end properly the glitch, restore the trainer's proper behaviour, and let the player use the trainer again for the Trainer Escape Glitch.
ITA: il video documenta un problema con la relativa soluzione.
Causa: glitch fuga da allenatore sul percorso 24 eseguita male (https://glitchcity.info/wiki/Trainer_escape_glitch)
Problema: l'allenatore suddetto non si muove più quando si entra nuovamente nel suo campo visivo.
Soluzione: parlare con un personaggio a Plumbeopoli, che chiede se hai visitato il museo e porta il giocatore davanti all'entrata del museo (rispondendo "no"). INFO: Metodo ripetibile.
Soluzione alternativa: entrare in una lotta con un secondo allenatore e uscirne (non ha importanza se vincendo o perdendo). INFO: Metodo ripetibile SOLO perdendo con il secondo allenatore.
Perché succede (spiegato in maniera spicciola): il gioco non fa muovere l'allenatore sul percorso 24 perché il gioco crede che il giocatore sia in battaglia. Parlare con lui, con un altro allenatore (non ancora battuto), o con il personaggio a Plumbeopoli sono gli unici metodi per fare uscire il giocatore dallo stato "in battaglia", e ripristinare il normale comportamento degli allenatori a lunga distanza.